Juuan ev.lut seurakunnan siunauskappeli

Sairaalantie 21, 83900 JUUKA

0503132875 Seurakuntamestari

0503552165 suntio-kiinteistönhoitaja

Siunauskappeli avoinna vain tilaisuuksien aikana.

Hautausmaalla sijaitsee vuonna 1955 valmistunut ja 1970 laajennettu siunauskappeli. Vuonna 2010 toteutetussa laajennusosan remontissa uusittiin mm. vainajien kylmäsäilytyskaapit.

Kesällä 2016 siunauskappelia saneerattiin. Siunauskappelin kattomateriaali uusittiin kuparipeltikatoksi, yläpohja lisäeristettiin ja ikkunoihin vaihdettiin lämpölasit. Kappelin edessä olevan tuulikaapin eteen rakennettiin katos, jolloin vainajan saattokulkue voi järjestäytyä säältä suojassa. Siunauskappelin ja aputilojen ulkoverhoukset uusittiin ja maalattiin entisin sävyin. Vainajien säilytystilojen, tuulikaapin ja yhdyskäytävän vesikatot uusittiin sekä tehtiin tarvittavat kallistukset sadeveden poisjohtamiseksi.  Rakennuksen alunperin suunnitellut arkkitehti Veijo Martikainen oli mukana suunnitteluprosessissa. Pääurakoitsijana toimi PSL Pirinen OY Juuasta.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Pysäköinti Pysäköinti