Erämaakirkko

erämaakirkko

Ei katuosoitetta, 83900 JUUKA

Erämaakirkko sijaitsee metsäisessä saarekkeessa Kuohunkierto-reitin varrella. Luonnokaunis, karun jylhä erämaakirkko tarjoaa kulkijalle seesteisen rauhoittumispaikan. Alueelta löytyy laavu, nuotiopaikka ja wc. Seurakunta järjestää erämaakirkolla muutamia tilaisuuksia vuosittain. Erämaakirkolle johtaa muutama vuosi sitten kunnustotetut pitkospuut, mutta siitä huolimatta kannattaa varustautua kumikengillä tai vastaavilla. Reitti ei ole esteetön.

Juuan kirkonkylän liikenneympyrästä ajetaan 9,7 km Juankoskelle vievää tietä, minkä jälkeen käännytään opasteviitalla merkitystä risteyksestä oikealle. Tätä tietä ajetaan 2,2 km, kunnes tullaan vasemmalla puolella tietä sijaitsevalle parkkipaikalle. Polku erämaakirkolle alkaa parkkipaikalta. Erämaakirkolle on matkaa noin 0,6 km.

wc wc